Tips Kekal Awet Muda

jadi ahli shaklee


Semua kaum hawa ingin kekal cun, cantik dan sihat kan? Itu lumrah seorang wanita. Sentiasa awet muda tidak bertujuan untuk mengatakan tidak kepada fitrah kejadian manusia. Pada Puterijamu kita bukan mengubah, tetapi kita menjaga, memelihara serta menghargai apa yang telah dianugerahkan olehNya...

Tips kekal awet muda yang sangat senang untuk diamalkan, jom kita pakat-pakat rajin amalkan, jadikan ianya satu rutin harian. Nak Kulit Berseri Tak? Puterijamu kongsi tips yang diamalkan oleh seorang Doktor dalam bidang estatic

Pakai Pelindung UV - Sunblock sangat penting untuk melindungi kulit dari bahaya pancaran sinar UV yang boleh menyebabkan kerutan, merosakkan collagen yang berapa
pada lapisan kulit. Guna sunblock dengan kandungan minimal SPF 15 setiap hari.
Membersihkan Wajah Sebelum Tidur - lapisan make-up yang dibiarkan dikulit muka tanpa dicuci boleh menutup lubang pori-pori yang menyebabkan kulit akan bermasalah. Kulit muka yang bersih boleh membuat ianya bernafas dan berehat dengan sempurna.
Pakai Pelembap Diwaktu Siang Dan Malam- Moisturize sangat penting untuk mengekalkan kelembapan pada kulit. Kulit yang kering akan cepat berkedut serta banyak masalah lain akan timbul 
Scrub Seminggu Sekali - Buang kulit mati dan jangan biarkan kulit mati lebih lama berada dilapisan kulit.Scrub secara lembut sekurang-kurang seminggu sekali. 

Disamping penjagaan luaran, penjagaan dalaman juga harus diambil berat. Sebab kecantikan yang sebenar adalah bermula dari dalam. 

Nutrisi Untuk Kekal Awet Muda


B-Complex - Membaiki peredaran darah, menstabilkan hormon dan meratakan warna kulit. Menampakkan kulit lebih segar dan bermaya. Apa itu B-Complex?
Vitamin C - Membantu mengekalkan kekenyalan kulit melalui penghasilan collagen supaya kulit mejadi lebih tegang dan gebu. Kenapa Perlu Vitamin C yer?
Vitamin E Complex - Memperlahankan proses penuaan, mengurangkan kesan parut dan jeragat serta mengawal penghasilan minyak pada bahagian kulit. Perlu tahu Khasiat Vitamin E.
Collagen - Menyokong sepenuhnya kecantikan dan kesihatan dari dalam ke luaran. Terbukti dapat membaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Dapat mengurangkan pigmentasi, jerawat dan merawat tona kulit. Kenapa Perlu Collagen?

Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]
[FB] AwetMuda Anggun Menawan
013-333 9243 | puterijamu@gmail.com

No comments:

Post a Comment