Suplemen Dalam Kehidupan

multivitamin shaklee


Hidup yang sihat adalah suatu perkara yang indah. Apabila sihat kita akan bertenaga dan kelihatan hebat. Untuk merealisasikannya kita harus memastikan kandungan nutrisi dalam diet serta suplemen atau makanan tambahan haruslah mempunyai nutrien yang lengkap dan seimbang.

Adakah kita memerlukan suplemen dalam kehidupan? Jom... kita kongsi tentang keperluan suplemen dalam kehidupan. Badan semestinya memerlukan vitamin dan minerals sebagai makanan tambahan untuk memastikan kita sentiasa cergas dan bertenaga. Oleh yang demikian kita adalah disarankan untuk mengambil suplemen atau makanan tambahan secara konsistan setiap hari.  

Menurut pakar pemakanan, suplemen merupakan makanan tambahan bukannya sebagai makanan gantian kepada pemakanan seharian. Ianya wujud dalam bentuk vitamin, minerals, herba atau tumbuhan-tumbuhan. Dengan kata lain suplemen dalam kehidupan adalah satu kemestian.
multivitamin shaklee
Perlu diingat, obses terhadap suplemen atau makanan tambahan tanpa mengetahui maksud dan fungsi sebenar keperluan badan boleh menjurus kepada keburukan daripada membawa kepada kebaikan. Dalam gairah memilih suplemen sebagai pelengkap diet seharian, perkara yang perlu diutamakan adalah

  • Pilih lah makanan tambahan yang terhasil daripada bahan-bahan organic yang semulajadi 
  •  Tiada tambahan kimia, perwarna serta perasa tiruan dan juga HALAL 
  • Jangan terlalu obses dengan produk yang kita tidak ketahui kandungan nutrisi produk tersebut  
  • Pastikan keadaan kesihatan benar-benar memerlukan suplemen sebagai pelengkap

Berkaitan dengan suplement dalam kehidupan, puterijamu ingin berkongsi salah satu produk Shaklee; Vita-Lea adalah Multivitamin dan Multimineral yang hebat sebagai makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki.
vitalea shaklee
FUNGSI Vita-Lea
  • Miningkatkan kesihatan secara menyeluruh
  • Menyokong jangka hayat, usus dan mata
  • Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi
  • Memberi perlindungan menentang kerosokkan hasil radikal bebas
KANDUNGAN Vita-Lea
Vitamin D (untuk penyerapan kalsium), Beta Karotena (untuk kulit, mata dan imunisasi), Vitamin E (untuk hati, usus dan imunisasi), Kalsium (kekuatan tulang, pengaliran saraf dan otot), Boron (penghasilan tenaga dari protein dan lemak), Magnisium (kekuatan otot tulang, tekanan darah, denyutan jantung), Biotin (penghasilan tenaga dari protein dan lemak)

KELEBIHAN Vita-Lea
  • Multivitamin hebat diformulasikan khusus dengan 28 vitamins dan minerals yang penting yang diperlukan oleh orang dewasa. (mengandungi lebih nutrien, tenaga)
  • Formulasi premium; ramuan terbaik dan berkualiti yang luar biasa yang disokong oleh 7 kajian klinikal
  • Kualiti yang sangat luarbiasa. Lebih daripada 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vita-Lea dihasilkan 
  • Mengandungi system penyerapan Bioaktif. (salutan mikro membantu pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan Asik Folik dan Vitamin B- penting dalam pembentukan sel-sel baru)
  • Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna dan bahan pengawet

Jangan lupa borak dengan PuteriJamu di puterijamu@gmail.com atau 013 333 9243 untuk tips kesihatan serta cara pengambilan vitamin untuk kesan yang lebih optimum!

Jom join Puterijamu untuk menkadi ahli Shaklee atau untuk menjadi pengedar sah Shaklee. Banyak sangat kelebihan. Shaklee sentiasa SEMULAJADI, SELAMAT dan BERKESAN

1 comment:

  1. http://stayreward.com/index.php?share=105107

    ReplyDelete