Punca Badan Tidak Bermaya

jadi ahli shaklee


Kadang-kadang kita terasa badan asyik letih dan tidak bermaya, betulkan... Banyak punca-punca yang boleh menyebabkan kenapa badan tidak bertenaga. Jom tengok di antara punca yang menyebabkan badan tidak bertenaga. Juga kita perlu tahu sedikit sebanyak berkenaan Supplement Pengganti Makanan.


Tidur Yang Tidak Mencukupi – Tidur adalah salah satu cara untuk mengembalikan tenaga yang digunakan sepanjang hari diwaktu siang. Pastikan kita mendapat tidur yang mencukupi.

Tenaga Yang Berkurangan – Mungkin mengamalkan diet yang tidak seimbang. Menyebabkan badan bermasalah untuk mengekalkan tenaga yang berpanjangan. Ini menyebabkan kandungan glukos di dalam darah berada di paras yang rendah. Mungkin perlu kepada Pengambilan Makanan Tambahan
Mengabaikan Sarapan Pagi – Permulaan hari mesti dimulai dengan sesuatu yang lite tetapi dapat memberi tenaga dalam memulakan hari kita. Oat, susu adalah satu permulaan yang baik. Nasi lemak dan Teh Tarik jangan la selalu yer....
Anemia – Anemia adalah keadaan dimana kadar hemoglobin di dalam darah adalah kurang. Salah satu punca anemia adalah Badan Kekurangan Nutrisi, seperti Zat Besi, Asid Folik,  B12. Badan memerlukan vitamin tersebut untuk mengasilkan sel darah merah. sel darah merah berfungsi untuk membawa oksigen keseluruh badan. Vitamin Untuk Darah Rendah mungkin boleh membantu.   
Mengalami Tekanan Emosi – Tekanan bukan sahaja menggangu emosi tetapi juga memberi kesan kepada fizikal
Badan Terhidrat – Mungkin akibat daripada kurang minum, pengambilan air yang tidak mencukupi.

Sayangilah diri anda :) Mungkin boleh dapat sedikit sebanyak info di sini Suplemen Dalam Kehidupan 

Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]
[FB] AwetMuda Anggun Menawan
013-333 9243 | puterijamu@gmail.com

No comments:

Post a Comment