Badan Kurang Nutrisi

Set nutrisi asas


Kita tidak pastikan pemakanan seharian kita mengandungi kesemua nutrisi-nutrisi asas yang diperlukan oleh badan kan? Kenapa kita perlu Suplemen Dalam Kehidupan? Jom kita tengok...


Tanda Badan Kekurangan Nutrisi

Tulang Rapuh – salah satu tanda badan kita mengalami masalah kekurangan nutrisi. Di
antaranya adalah seperti  vitamin A, C, D, K, kromium, Zinc, serta magnesium.
Kejang – Mengalami kekejangan  otot. Jika sering mangalami masalah kejang, badan memerlukan mineral seperti kalsium, kalium, serta magnesium yang berfungsi untuk meningkatkan kesehatan dan perkembangan otot
Keguguran Rambut – Mungkin badan kekurangan vitamin B12, B6, serta B5. Nak Tahu Pasal B-Complex Shaklee?
Kulit kusam dan Berkedut - Kulit lelihatan kusam, berkedut dan tidak bermaya. Ini adalah berkait rapat dengan  kekurangan vitamin A, C, B, E, selenium, zink, serta  omega 3. Tau Tak Kenapa Perlu Vitamin C?
Masalah Pencernaan -  Sentiasa  mengalami masalah pencernaan seperti  kembung perut dan sembelit. Badan  kekurangan nutrisi seperti zink, selenium, magnesium, vitamin B-Complex, K, C, D, serta E.

Set Asas Nutrisi

Set Asas nutrisi, vitamin dan mineral adalah terdiri dari vitamin dan mineral asas yang diperlukan badan kita.

  • Vita Lea (Multivitamin dan Multimineral)
  • B-Complex 
  • Vitamin C
Vitamin dan mineral yang tersenarai di atas adalah asas kepada pembinaan tubuh badan yang sihat dan sistem imuniti  serta penjagaan mental yang baik. Ia membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan stress, memberi satu kehidupan yang lebih sihat kepada kita. Menarik tentang Khasiat Set Asas Shaklee.

Jom sama-sama dengan Puterijamu untuk jadi ahli shaklee atau untuk jadi pengedar sah Shaklee bagi menikmati diskaun sebanyak 15 - 25% dari harga runcit serta banyak kelebihan lain. Jom tengok Langkah Mudah Daftar Jadi Ahli Shaklee.

Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]
013-333 9243 | puterijamu@gmail.com

No comments:

Post a Comment