Pengambilan Makanan Tambahan


“Perut manusia tempat segala macam penyakit, dan pencegahan itu pokok dari segala pengubatan” 

Pada kebiasaan kita pentingkan kesedapan dan kekenyangan kan? Betul tak? Hentam saja la labu… pagi makan nasi lemak, nasi dagang, roti canai banjir, teh tarik, tengahari beryani, malam mee kari, asam laksa. Sangat jarang di antara kita yang makan mengikut keperluan tubuh badan. Kebanyakan daripada kita tidak begitu menitikberatkan soal nutrisi dalam pengambilan makanan seharian kita kan. Termasuk Puterijamu. Tetapi ada juga yang agak prihatin mempunyai standard RDA (Recommended Daily Value) di dalam diet seharian mereka.  

Apakah Cara Untuk Kekal SihatBagaiman cara untuk kita mencegah daripada sebarang
penyakit?  Ianya bermula dengan menjaga pemakanan kita. Itulah salah satu cara untuk kita mencegah daripada mengidap penyakit. Tidak lupa juga harus... 
Makan mengikut saranan piramid makanan  - bertujuan untuk membekalkan seluruh zat keperluan kepada tubuh. Kita juga perlu tahu Kenapa Badan Mudah Letih Yer?
Mengambil buah-buahan dan sayuran tempatan - bagi memastikan kurang penggunaan bahan pengawet.
Mengambil makanan yang membekalkan cukup vitamin dan zat mineral - jika kita tidak pasti diet kita seimbang, pengambilan makanan tambahan harus diberi sedikit perhatian. Kenapa Perlu Makanan Tambahan?
Makan mengikut waktu - masa pengambilan makanan harus dijaga. 
Minum air yang mencukupi - ini adalah sangat penting. Kenapa Badan Perlu Air?
Bersenam - sekurang-kurang pergerakan ringan seperti melakukan regangan, harus dilakukan secara konsistant. Ada sesiapa yang nak belajar yoga dari puterijamu?

Penjagaan pemakanan yang sihat adalah penyumbang utama dalam membentuk badan yang kuat serta jiwa yang mantap. Oleh itu kita disarankan untuk lebih prihatin dalam pengambilan makanan  yang halal dan berkhasiat. Penting sekali  adalah dari sumber semulajadi, samada dalam bentuk makanan asal atau makanan tambahan.

Jom sama-sama Puterijamu untuk jadi ahli shaklee atau untuk jadi pengedar sah Shaklee bagi menikmati diskaun sebanyak 15 - 25% dari harga runcit serta banyak kelebihan lain. Jom tengok Langkah Mudah Daftar Jadi Ahli Shaklee.

Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]
013-333 9243 | puterijamu@gmail.com

No comments:

Post a Comment