Apakah maksud Otak

Otak, Minda


Bermaksud brain, intelligent, mind atau minda. Otak merupakan organ pemproses maklumat. Maklumat yang diperolehi  melalui deria badan akan disalurkan kepada otak.  Otak akan menganalisa maklumat dan seterusnya menghantar perutusan kepada badan yang mengawal fungsi dan tindakan. Otak merupakan punca fikiran, mood dan juga emosi. How amazing! kuasa sang Pencipta Al-Muhyi.  Subhanallah.


Mencerdaskan Minda

Penemuan saintifik telah membuktikan kebenarannya mengenai amalan makanan dan
pemakanan yang baik untuk minda, khususnya terhadap susu, madu dan telur adalah salah satu cara untuk meningkatkan kepintaran dan kecerdasan minda. Seperti sel badan yang lain, otak juga memerlukan vitamin bagi membolehkan ianya berada dalam keadaan yang sempurna untuk menjalankan fungsi metabolisma otak dan untuk menguatkan ingatan.

Salah satu penyakit yang dikaitkan dengan kekurangan nutrisi pada otak adalah penyakit Alzheimer atau nyanyuk .  Apabila otak kekurangan nutrisi,  maka potensi untuk mendapat penyakit nyanyuk adalah lebih tinggi. Sering lupa juga adalah tanda-tanda otak kekurangan nutrisi. Vitamin atau nutrisi memperkuatkan fungsi otak harus membekalkan protein dan lemak agar ianya dapat berfungsi dengan baik.

Vitamin Untuk Otak Terdiri Dari


  • Anti oksidan Seperti Vitamin C dan Vitamin E
  • Minyak Ikan
  • Protein
  • Lecithin Dengan Kolina
Perlu Tahu : Kolina berfugsi menyokong kesihatan otak. Kolina adalah suatu komponen neuro penghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf. Lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.

Tau Tak Vitamin Minda Omega Guard? Mungkin kita perlu tahu Khasiat Vitamin E. Kita juga perlu tahu Asid Amino Penting dan ianya berkait rapat dengan Protein.

Kenapa Vitamin dan Mineral Sangat Penting 


  • Membantu Pembentukan Sel Otak Yang Sempurna
  • Melindungi Sel Dari Sebarang Kerosakan
  • Memperlahankan Kemusnahan Sel Otak
  • Menjaga Fungsi Otak Secara Keseluruhan

Jom sama-sama Puterijamu untuk jadi ahli shaklee atau untuk jadi pengedar sah Shaklee bagi menikmati diskaun sebanyak 15 - 25% dari harga runcit serta banyak kelebihan lain. Jom tengok Langkah Mudah Daftar Jadi AhliShaklee.

Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]
013-333 9243 | puterijamu@gmail.com




No comments:

Post a Comment