Kenapa Badan Mudah Letih Yer...

set asas shaklee


Siapa kat sini selalu letih, cam tak bermaya jerrr, nampak cam tak makan 2, 3 hari jerrr :)  Masalah problem ni... nak kata tidur tak cukup, pukul sepuluh dah tutup lampu,  tetapi masih mengantuk dan rasa letih. Puterijamu pernah macam ni dulu. Jadi Suplemen Dalam Kehidupan adalah amat penting. Jom kita tengok  sebab-sebab yang menjadi punca masalah keletihan kita…


Kenapa Badan Selalu Rasa Letih

Kekurangan Darah - Badan kekurangan vitamin -seperti zat besi, folik dan vitamin B.  Pada masa yang sama akan pening, kesejukkan dan rasa mudah terganggu. Cara mengatasi adalah banyakkan makan sayuran hijau seperti brokoli, bayam dan daging merah. Atau mungkin Vitamin Untuk Darah Rendah boeh menolong.


Fakta Bukan Auta :) ~ Zat besi atau iron bertugas untuk membawa oksigen dari paru-paru ke tisu-tisu badan termasuk otak. Apabila zat besi di dalam darah berada pada paras yang rendah, tisu akan kekuranga oksigen. Ini akan menyebabkan badan rasa letih, lemah, daya ingatan menjadi lemah, kosentrasi terganggu, dan kurang bersemangat .  Ini macam PuteriJamu ni...

Kekurangan Hormon Tiroid – Terasa lemah secara fizikal atau mental serta perasaan sedikit murung, mungkin kita mengalami hypotiroidism, iaitu masalah kekurangan hormon tiroid. Kekurangan Hormon tiroid akan menyebabkan metabolisma badan dan sistem badan berfungsi dengan tidak sempurna.
Terlebih Caffeine – Berpada-pada dalam pengambilan caffeine, jika berlebihan akan
khasiat vita lea
menyebabkan keletihan. Ini juga termasuk minuman ringan.
Masalah Jantung – sekiranya selepas aktiviti ringan yang selalu kita lakukan meyebabkan keletihan mungkin itu adalah tanda-tanda awal kita mengalami masalah jantung.
Pemakanan Yang Tidak Sihat – Diet yang tidak seimbang. Badan memerlukan nutrisi serta minerals yang tertentu untuk berfungsi dengan sempurna.
Kekurangan Air - 9/10 daripada badan kita adalah terdiri daripada air. Manakala 90% daripada air adalah kandungan oksigen. Air berperanan sebagai bahan pelarut, pengangkutan dan mengawal suhu badan. Jadi minum lah air tu 2-3 liter sehari ok …

Mengamalkan pengambilan pemakanan yang seimbang? Tapi asyik sibuk je… its hard to make it happen kan? Jadi PuteriJamu ingin berkongsi  apakah vitamin Shaklee yang boleh di ambil untuk mengatasi badan yang letih dan lesu.

Optimum Health Set

B-COMPLEX ~ Vitamin yang paling utama dalam mengatasi kelesuan dan tekanan. B-Complex yang lengkap mengandungi 11 jenis vitamin B yang memberi sokongan kepada badan, dari segi kesihatan fizikal dan juga mental. Vitamin B-Complex mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisma, tenaga dan kesihatan otak.


VITAMIN C ~ Tau Tak kenapa Perlu Vitamin C? Di antara fungsi Vitamin C adalah menguatkan imuniti tubuh dan menghalang jangkitan. Ia menghindarkan tubuh daripada kelesuan yang diakibatkan oleh tindakan virus dan bakteria terhadap sel tubuh.


VITA-LEA (IRON FORMULA)-MULTIVITAMIN & MULTIMINERAL ~ One of the most complete dietary supplement by Shaklee. Semua masalah kesihatan memerlukan multivitamin Vita-Lea


Jangan lupa borak dengan puterijamu Tentang Set Asas Shaklee atau untuk Tips Kesihatan percuma serta Cara Pengambilan Vitamin untuk kesan lebih optimum.

Azura[Puterijamu] Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]
013-333 9243 | puterijamu@gmail.com

No comments:

Post a Comment