Kenapa Sayur Bayam


Suka makan sayur bayam? Puterijamu suka sayur bayam sebab dia lembut. Tahukan bayam mengandungi banyak nutrisi yang diperlukan oleh badan.
Pelbagai nutrisi  menjadikan bayam seperti multivitamin atau menjadi salah satu diet yang lengkap.

Kandungan : Vitamin A, C dan E serta zat besi seperti fosforus, sodium, potassium, magnesium, mangan, zink, serat, kalsium, protein serta kalori yang rendah.


Khasiat Bayam

Jom tengok  terdapat pelbagai khasiat bayam untuk kesihatan badan
Pencegah Cancer ~ bayam mengandung flavanoid, iaitu sejenis antioksidan pencegah cancer seperti cander payudara
Jantung Lebih Sihat ~ Bayam adalah seperti multivitamian yang membekalkan berbagai nutrisi. Nutrisi ini  mampu membuat jantung kita menjadi lebih sihat.
Mengurangkan Tekanan ~ makan bayam adalah salah satu cara yang dapat membantu dalam mengurangkan tekanan
multivitamin shaklee
Penglihatan Yang Lebih Baik ~ bayam mempunyai sumber vitamin A yang sangat baik untuk penglihatan
Menyihatkan Sistem Pencernaan ~ Kandungan serat yang tinggi di dalam bayam sangat baik untuk menyehatkan sistem pencernaan badan. Glycoglycerolipids di dalam bayam bertindak menjaga usus.
KesihatanTulang dan Sendi ~ Kandungan kalsium mampu menguatkan struktur tulang. Osteoporosis dapat di cegah dengan pemgambilan bayam secara kosisten.

Tips Kesihatan

Sayur bayam yang terbaik ialah yang ditanam secara organik. Ini adalah kerana segala  mineral yang terkandung di dalam bayam akan terjaga. Kita tidak perlu risau sekiranya kita tidak yakin dengan segala bahan kimia yang biasa terkandung di dalam banyak sayuran yang dijual dipasaran. Kerana kesemua khasiat ini boleh didapati dengan pengambilan multivitamin dari Shaklee iaitu Vita-Lea. Mungkin ini boleh membantu Suplemen Dalam Kehidupan.

Jangan lupa borak dengan puterijamu Tentang makanan tambahan Shaklee atau untuk Tips Kesihatan percuma serta Cara Pengambilan Vitamin untuk kesan lebih optimum.


[Puterijamu] Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]

013-333 9243 | puterijamu@gmail.com

No comments:

Post a Comment