Tips Tegangkan Kulit Menggeleber

jadi ahli shaklee


Kulit dah tidak setegang dulu lagi? Menggeleber sana menggeleber sini? Jangan la risau sangat yer… bagi PJ semua masalah mesti ada jalan penyelesaian. Kena usaha sikit dan bersabar insyAllah akan membuahkan hasil yang lumayan beb :)


Masalah kulit menggeleber biasa dikaitkan dengan penurunan berat badan yang berlebihan.  Kulit berlebihan di tangan, dibahagian paha dan dibahagian perut. Ada
banyak kaedah sebenarnya untuk mengembalikan kulit menjadi tegang. Jom kita tengok tips untuk tegangkan kulit yang sudah menggeleber di antaranya

Tegangkan Kulit Yang Menggeleber

Lakukan Senaman – Tumpukan kepada senaman yang membantu untuk membina otot. Seperti angkat berat atau push up bagi menyokong pembentukan otot. Ada beberapa Yoga post yang boleh diamalkan. Sesiapa yang nak PJ berkongsi rahsia tegang Yoga hubungi PJ ok? Jom laaa... Cantik Tertarik Kau Memang D'Bomb
Minum Air Putih - Air dapat membantu  mengekalkan keanjalan kulit. Minum air sekurang-kurangnya 2 Liter air setiap hari. Perlu tahu Kenapa Badan Perlu Air.
Pengambilan  Makanan Tambahan – Suplemen atau makanan tambahan untuk mengekalkan keanjalan kulit seperti Collagen dan Elastin. Ini dapat mengembalikan kelembapan, menegangkan serta menganjalkan kembali kulit yang sudah kendur.
Kandungan Diet Berprotein Tinggi – Lebihkan makan makanan yang kaya protein seperti keju, susu, kekacang, ikan, daging, ayam dan sebaginya. Protein Amat Penting.

Perlu Tahu : Collagen dan Elastin adalah unsur utama dalam lapisan dermis kulit.  Kedua-dua unsur ini berfungsi untuk menjaga kepadatan, ketegangang kulit agar tetap Kenyal dan tegang, menjadikan kulit boleh kembali kepada bentuk asal bila kulit ditarik.

Kenapa Perlu Collagen

Cun Di Pagi Raa Dengan Collagen Powder

Ada Apa Dengan Kolagen Marin

Kelebihan Dan Kebaikan E-Soy Protein Shaklee


Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]
[FB] AwetMuda Anggun Menawan
013-333 9243 | puterijamu@gmail.com


No comments:

Post a Comment