Pernah Cuci Usus Tak


Cuci usus atau detox? Kenapa Perlu Detox? Banyak betul soalan... :) Usus adalah bahagian terakhir dalam rantaian pemprosesan makanan, kesemua makanan yang kita makan akan diproses sebelum ianya diserap sebagai nutrisi yang diperlukan oleh badan.


Apabila lapisan dinding usus tidak sihat, usus tidak boleh melakukan proses penukaran makanan kepada nutrisi pada tahap yang optimum. Pada masa yang sama proses
penyerapan nutrisi juga akan mengalami masalah. Oleh itu kesihatan badan kita tidak akan terpelihara jika sistem usus kita tidak berfungsi dengan baik.

Kenapa Perlu Cuci Usus atau Detox?

Buang Segala Toksin Beracun - Asid Borik, pengawet makanan, bahan perasa, pewarna tiruan, Paraben (banyak digunakan pada deodoran dan kosmetik). Ini adalah diantara toksin beracun yang mungkin berada di dalam badan kita. Ini boleh merosakkan fungsi pencernaan, sistem peredaran darah, sistem hati, kidney serta organ perkumuhan. Jadi buang segala racun dengan detox.
Membersih Usus - Kenapa Perlu Detox? Detox adalah proses membersihkan usus dari segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus. Semua ini akan dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas detox dinding usus akan menjadi bersih.
Menyerap Nutrisi - Setelah usus dicuci dan bersih maka penyerapan nutrisi akan berada pada tahap yang paling optimum. Kesihatan akan terjaga dan badan akan terpelihara dari segala penyakit. Vitamin Tidak Berkesan?

Fakta : Mencuci usus atau detox adalah sangat penting sebelum kita mengambil makanan tambahan atau supplement supaya tahap penyerapan vitamin atau nutrisi berada pada kadar yang paling optimum. Mungkin ini boleh membantu...

Nak Kempiskan Perut Dengan Shaklee... Cuba Herb-Lax


Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]
[FB] AwetMuda Anggun Menawan
013-333 9243 | puterijamu@gmail.com


No comments:

Post a Comment