Vitamin Tidak Berkesan?


Ramadan Kareem. Bulan yang penuh dengan keberkataan. Beribadahlah secara konsistant and berterusan atau istiqamah. Dalam apa jua yang kita buat, kita memerlukan istiqamah, mesti dilakukan secara berterusan. Tazkirah sikit :) Seperti  juga dalam pengambilan vitamin.  Kita disarankan makan secara konsistant selama 3 bulan untuk mendapatkan keserasian ditambah sel kita hidup antara 90-120 hari. Jom tengok faktor penting dalam pengambilan vitamin.


Kenapa Vitamin Yang Diambil Tidak Berkesan

Air Putih ~ Pengambilan air putih yang mencukupi  supaya penyerapan vitamin boleh berlaku dengan lebih baik. Air adalah salah satu sumber penting Cara Untuk Kekal Sihat
Pengambilan vitamin yang banyak dalam satu masa ~ Elakkan makan semua vitamin secara sekaligus, ini meningkatkan kepekatan darah kita hanya pada masa-masa tertentu
Pengambilan ubat berserta vitamin ~ Elakan mengambil ubat dan vitamin secara serentak. Ini kerana akan menyebabkan darah bercelaru dan tidak dapat menyerap vitamin dengan baik. Adalah disarankan, amalkan vitamin selepas  1-2 jam pengambilan ubat doktor.
Minuman berkafein ~ Pengambilan minuman berkafein yang tinggi boleh memusnahkan vitamin yang ada di dalam badan. Kenapa Badan Perlu Air?     

Jom join Puterijamu untuk jadi ahli shaklee atau untuk jadi pengedar sah Shaklee bagi menikmati diskaun sebanyak 15 - 25% dari harga runcit serta banyak kelebihan lain. Jom tengok Langkah Mudah Daftar Jadi Ahli Shaklee.

[Puterijamu] Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]
013-333 9243 | puterijamu@gmail.com

No comments:

Post a Comment