Ramadan dan Ibu Hamil


Bulan Ramadan adalah bulan yang penuh dengan keberkataan.  Rebutlah peluang yang datang hanya sekali setahun dengan penuh penghayatan dan keinsafan. Tazkirah pagi dari puterijamu :) Sekali lagi puterijamu teruja untuk berkongsi pasal ibu hamil. Bukan sahaja di bulan Ramadan, ibu hamil perlu memastikan pengambilan diet seharian yang seimbang. Pastikan semasa bersahur dan berbuka, segala vitamin yang diperlukan badan adalah mencukupi.

Jom kita kongsi. Pastikan setiap makanan yang ibu-ibu ambil mengandungi 4 vitamin utama yang menjadi keperluan penting kepada ibu dan juga kepada janin.
Asid Folik - Sangat penting untuk perkembangan janin. Bertujuan untuk mencegah kecacatan pada janin seperti masalah tulang belakang atau lumpuh.
Sumber  :  Sayuran hijau gelap seperti bayam, brokoli, asparagus, tempe, hati, cendawan, dan pisang.
Vitamin C - Membantu membentuk kolagen pada kulit.  Meningkatkan daya tahan tubuh terhadap jangkitan kuman.
Sumber : Buah-buahan segar seperti limau, kiwi, betik, tomato, dan sayuran segar seperti bayam dan brokoli.
Vitamin D - Menambah kalsium dan fosfur dalam tubuh. Vitamin D mampu memperbaiki penyerapan kalsium dan alat pencernaan dan menyeimbangkan mineral dalam darah.
Sumber  :  Tuna, ikan salmon, telur, susu penuh krim dan mentega.
Vitamin B12 – Berperanan menjaga sel dalam badan untuk berfungsi secara normal. Terutama sel-sel saluran pencernaan, sistem urat saraf dan sum-sum tulang belakang.
Sumber : Tempe, kicap, hasil ternakan dan hasil tenusu

Ibu hamil perlu lebih teliti dalam memilih makanan yang diproses serta cara pengendalian makanan yang memungkinkan khasiatnya tidak optimum lagi. Kesan dari penggunaan racun perosak,  bahan kimia,  ubat-ubatan dan pencemaran alam juga memberi kesan kepada khasiat makanan yang kita ambil. Sebagai alternative mungkin setiap ibu hamil perlu tahu untuk memilih makanan tambahan yang baik. Adalah lebih baik lagi sekiranya dapat memenuhi keperluan harian nutrisi dari sumber makanan asal. Jom tengok…Vitamin untuk ibu hamil.


Testimoni Set Hamil Shaklee

Jom tengok di antara pengguna Shaklee yang mengambil Vitamin Shaklee sebagai makananan tambahan ketika hamil... 


Jom join Puterijamu untuk jadi ahli shaklee atau untuk jadi pengedar sah Shaklee bagi menikmati diskaun sebanyak 15 - 25% dari harga runcit serta banyak kelebihan lain. Jom tengok Langkah Mudah Daftar Jadi Ahli Shaklee.

[Puterijamu] Shaklee Independent Distributor [ID No : 1079295]
013-333 9243 | puterijamu@gmail.com

No comments:

Post a Comment