Akibat Kekurangan Kalsium

kalsium shakleeKalsium adalah salah satu mineral yang utama dan dikaitkan dengan kesihatan tulang dan gigi. Tak pernah kita tahu kan... Selain itu, Kalsium juga turut memainkan peranan dalam mempengaruhi kesihatan organ-organ dalaman yang penting di dalam badan.

Jom Tengok… Tanda Badan Kekurangan Kalsium

  • Sakit Sendi
  • Kejang Otot
  • Kebas, Rasa Mencucuk Sekeliling Tangan dan kaki
  • Keletihan
  • Rambut Kasar
  • Kulit Kering
  • Tumit Pecah serta Kasar
  • Eczeme
  • Kemurungan dan Mudah Marah
  • Daya Ingatan Berkurangan
Jika kita mengalami salah satu tanda-tanda tersebut, seharusnya dalam diet seharian mesti ditambah dengan pengambilan kalsium.              

Kekurangan Kalsium boleh diganti dengan Suplemen

Makanan yang kaya dengan Kalsium adalah seperti susu, produk tenusu yang lain seperti keju, almond, brokoli juga terdapat pada sayuran berwarna hijau. Tetapi Sumber Kalsium biasa nya diperolehi adalah dari pengambilan suplemen. Perkara yang harus ditekankan suplemen seperti Kalsium seharusnya 100% semulajadi, selamat dan berkesan.

Di Antara Ciri-Ciri Kalsium Yang Baik

Kelebihan OsteMatrix


  • Kalsium yang mempunyai kadar penyerapan sehingga 99%
  • Kalsium yang diperbuat daripada bahan-bahan mineral semulajadi dan garam galian dari laut mati  beserta dengan Magnesium (menghalang endapan kalsium), fosforus, Vitamin D, Zink, Kuprum,Maganes dan Boron. Kesemua minerals ini penting untuk membantu badan menyerap kalsium dengan sempurna

Akibat Kekurangan Kalsium

kekurangan kalsium
Osteoporosis – Kalsium di dalam badan akan mengalami penurun sebanyak 1% setiap tahun. Memasuki usia 50 tahun kalsium akan semakin berkurang sebanyak 30%. Jadi ini dapat dielak dengan pengambilan kalsium dari peringkat awal
Daya Ingatan Berkurang – Seringkali lupa dan keupayaan untuk focus akan menjadi semakin berkurang. Kalsium memainkan peranan dalam merangsang system saraf otak. Ini harus diberi perhatian yang sewajarnya.
Jantung Mengalami Gangguan –  Jantung berperanan untuk menghantar darah keseluruh badan. Kalsium adalah juga berperanan dalam membantu jantung untuk mengepam dan berfungsi dengan sihat dan sempurna
Pembuluh Darah Tersumbat – Dinding pembuluh darah akan menebal , mengeras dan seterusnya salur darah akan menjadi sempit.  Ini disebabkan oleh beberapa masalah yang dihadapi pesakit. Kalsium berperanan dalam menangani masalah ini. 

Tips Kesihatan

  • I biji Ostematrix Shaklee adalah sama dengan 1 gelas Susu, ini adalah sama dengan kandungan daripada 80 Biji Badam.
  • Pembentukan tulang yang sempurna memerlukan Kalsium, Protein dan Vitamin D. Mungkin ini boleh membantu dalam membuat pilihan yang tepat.
ostematrix shaklee


OsteMatrix - Kombinasi supplemen semulajadi untuk bekalan Kalsium dan Vitamin D harian yang lengkap.
Collagen Powder Shaklee -  Membekalkan 90% protein yang diperlukan untuk pembentukan tulang dan sendi.
Omega Guard - Membantu mengelakkan radang sendi dan tulang.
Advance Joint Health Tablet (AJHT) - Kombinasi bahan-bahan terbaik dan amat berkesan. Menyokong pergerakan, kelenturan sendi  serta membantu sendi befungsi dengan sihat dan sempurna.


Jom join puterijamu untuk jadi ahli Shaklee atau untuk jadi pengedar sah Shaklee. Banyak sangat kelebihan. Shaklee 100% Semulajadi, Selamat dan Berkesan.

Jangan lupa borak dengan puterijamu SID-1079295 di puterijamu@gmail.com atau di 013 3339243 untuk tips kesihatan serta cara pengambilan vitamin untuk kesan lebih optimum.

No comments:

Post a Comment