Vitamin Penting Untuk Wanita

vitamin shaklee

 

Vitamin sangat penting untuk kaum wanita,  macam Puterijamu la... Kombinasi vitamin-vitamin yang tertentu yg diperlukan badan adalah bergantung kepada usia dan keperluan seseorang. Sebagai contoh Puterijamu ambil B-Complex sebab selalu stress dengan kerja, ambil Multivitamin sebab diet puterijamu tak seimbang, jadi untuk melengkapkan diet seharian ambil sebiji multivitamin sehari. 

Jom tengok... Vitamin Penting Untuk Wanita

Vitamin A ; Dikenali sebagai anti oksida untuk membantu menentang serangan radikal bebas terhadap badan. menurankan risiko diserang penyakit kronik, memperlambatkan proses penuaan. Antioksida meningkatkan ketahanan badan ketika menghadapi tekanan. Boleh didapati di antaranya tomato, sayuran dan buah-buahan.
Vitamin C ; Untuk meningkatkan sistem imum badan dengan membantu meningkatkan tenaga menjadi stabil. Vitamin C sangat penting dalam mempercepatkan proses
vitamin c shaklee
penyembuhan. Amat penting untuk mencegah penyakit jantung dan katerek. Sumber makanan seperti kiwi, tomato, brokoli kaya dengan Vitamin C.
* Mungkin ada info kat sini, Kenapa Perlu Vitamin C?
Vitamin E ; Membantu dalam meningkatkan kesihatan kulit, kuku serta rambut. Membantu melambatkan proses penuaan di dalam badan. Vitamin ini penting untuk wanita. Sumber Vitamin E di antaranya adalah gandum, biji bunga matahari dan minyak ikan

Vitamin DMembantu meningkatkan penyerapan Kalsium serta mempermudahkan pembentukan tulang yang sempurna dan juga berfungsi untuk penjagaan tulang agar masalah tulang rapuh atau osteoporosis dapat dihindari. Boleh diperolehi dengan pengambilan multivitamin, yogurt rendah lemak, keju serta kekacang.
* Keperluan Kalsium Dalam Badan

b complex shaklee
Vitamin B12 ; Diperlukan untuk membantu sel-sel saraf dan sel-sel darah merah menjadi sihat. Membantu penghasilan tenaga, mengatur system saraf yang sihat, melindungi daripada penayakit jantung, untuk kesihatan kulit, mengurangkan risiko diserang berbagai penyakit kanser. Juga digunakan untuk melancarkan berberapa proses penting di dalam badan. Kekurangan Vitamin ini oleh menyebabkan penyakit  anemia, badan menjadi lemah, sembelit, hilang selera makan, penurunan berat badan, mengalami depresi, kesukaran untuk mengingati, sakit mulut, asma, dan masalah penglihatan.
* Jom... tahu pasal B-Complex Shaklee
Asid Folic ; Asid folic vitamin yang diperlukan oleh badan dalam membantu menjaga pembentukan sel darah merah serta pertumbuhan sel normal. Asid floic boleh didapati daripada sayuran hijau seperti bayam dan telur. Di Antara ciri-ciri yang menandakan kurangnya kadar asid folic di dalam badan adalah mengalami anemia, berat badan menurun, lelah, sakit kepala.

Jangan lupa borak dengan Puterijamu deh... di puterijamu@gmail.com atau di 013 333 9243 untuk tips kesihatan atau cara pengambilan vitamin yang penting untuk wanita

Jom join Puterijamu untuk jadi ahli shaklee atau untuk jadi pengedar sah Shaklee. Banyak sangat kelebihan. Shaklee 100% Semulajadi, Selamat dan Berkesan 

No comments:

Post a Comment